HomeBlogAbandonarea coșului de cumpărături: cum recuperezi clienții?

Abandonarea coșului de cumpărături: cum recuperezi clienții?

by Livia Marian
0 comment315 views

Coșurile abandonate sunt una dintre cele mai mari preocupări pentru magazinele online, deoarece reprezintă un volum de vânzări potențiale, în curs de pierdere, o gaură neagră la care orice comerciant ar trebui să fie atent.

Din ce motive își abandonează utilizatorii coșul?

Există mai multe motive pentru care un utilizator părăsește un magazin online fără a finaliza procesul de cumpărare, printre care subliniem următoarele:

  • Utilizatorul nu a planificat să cumpere, ci intră doar din curiozitate.
  • La momentul plății, au observat o cheltuială suplimentară neașteptată.
  • În timpul procesului de cumpărare a apărut o problemă, iar utilizatorul nu a putut găsi o modalitate de a cere în mod direct asistență.
  • Magazinul online a avut o problemă și utilizatorul nu a vrut să piardă timpul așteptând să se remedieze acest lucru.
  • În momentul plății, utilizatorul nu este convins de siguranța metodelor de plată pe care le are la dispoziție.
  • Utilizatorul are îndoieli în ultimul moment și este indecis, lăsând achiziția pentru altă dată.

Strategii pentru recuperarea coșurilor abandonate

  • Marketing prin e-mail: constă în programarea și trimiterea unui e-mail personalizat pentru a-i  reaminti utilizatorului de produsele pe care le-au lăsat în coș. Este cel mai eficient instrument și, probabil, cel mai puțin utilizat. Acest e-mail pe care îl trimiți, trebuie să fie verificat, adică orice link-uri atașezi, trebuie să te asiguri că funcționează perfect, pentru a nu provoca o imagine proastă. Această strategie poate fi implementată numai cu utilizatorii înregistrați, deoarece în acest caz trimiterea unui e-mail necesită ca toate datele necesare să fie disponibile și validate pentru a-l putea trimite. Dimpotrivă, dacă este un „utilizator – invitat”(guest user), pe acesta nu ai cum să îl contactezi decât dacă a completat o adresa de mail corectă în timpul petrecut pe site-ul tău.
  • Notificări: acest instrument permite trimiterea unui memento către client despre produsele pe care le-a lăsat abandonate în coș, crescând șansele ca procesul de achiziție să fie finalizat. Poate fi utilizat numai atunci când un vizitator al site-ului tău web acceptă să primească notificări.
  • Marketing prin SMS: această strategie are un avantaj imens, acela că, pe lângă faptul că ajută la recuperarea vânzărilor, este eficientă și în rezolvarea unei alte mari probleme cu care se confruntă magazinele online: abandonarea în timpul procesului de plată. Astfel, tu poți trimite un mesaj SMS către client, notificându-l că achiziția a fost închisă fără a efectua plata și poți chiar să îi oferi informațiile necesare despre cum poate să plătească.
  • Remarketing: această tehnică, care este populară și utilizată pe scară largă, constă în utilizarea cookie-urilor pentru a face ca anunțurile de pe site-ul tău să apară pe alte pagini, în acest fel remarketingul servește drept memento, incitând utilizatorul pe diferite alte pagini să revină la magazinul tău online pentru a finaliza achiziția care a rămas în așteptare.

Instrumentele menționate mai sus nu generează cheltuieli mari, nici de resurse, nici de timp, dar este esențial ca acestea să fie gestionate în mod corect pentru a fi eficiente și pentru a inversa orice situație de abandon. De asemenea, un lucru important de care să ții cont când observi un coș abandonat este ce fel de produse găsești acolo. Este posibil să descoperi același produs la mai mulți oameni care au renunțat la comandă și ar fi normal să te întrebi unde este problema. Prețul ar fi cel mai important criteriu de care să te legi, astfel este momentul să descoperi avantajele utilizării unui soft de monitorizare preturi online.

Niciun client nu renunță la produse fără un motiv întemeiat. Secretul este să afli ce i-a determinat să abandoneze, pentru a putea preveni următoarele pierderi.

related articles