HomeAutoturismeDe ce sa conduci vehiculul cu un turbocompresor nou?

De ce sa conduci vehiculul cu un turbocompresor nou?

by David Rus
0 comment437 views

Cum sa conduci autovehiculele cu niste turbosuflante noi? S-a defectat turbocompresorul si doresti sa il inlocuiesti rapid cu o piesa noua? Iata cum functioneaza un turbo si care sunt defectiunile care te pot determina sa pui un nou turbocompresor inapoi pe masina.

Ce este un turbo?

Un turbo este un element al vehiculului tau care va creste artificial puterea motorului. Turbocompresorul este compus in principal din trei elemente: turbina, rulmentul si compresorul. Primul element este antrenat de gazele de esapament, in timp ce al treilea permite comprimarea aerului si reintoarcerea in blocul motor pentru a oferi un plus de oxigen.

Al doilea element, si anume rulmentul, este o piesa care trebuie lubrifiata constant datorita in special vitezei mari de rotatie (mai mare de 200.000 de rotatii pe minut).

Prin urmare, lubrifierea este una dintre conditiile esentiale pentru a mentine durata de viata a turbo-ului si a-i permite sa functioneze corect.

De ce sa conduci cu un turbo nou?

Turbocompresorul tau este supus unor constrangeri mecanice puternice:

  • temperatura ridicata ;
  • viteza mare de rotatie;
  • solicitari mecanice ridicate la incovoiere.

Chiar daca s-a dimensionat rulmentul si alte componente ale turbocompresorului pentru a rezista la aceste solicitari diferite, turbosuflanta se poate defecta totusi.

Cea mai frecventa defectiune intalnita se datoreaza lubrifierii slabe. Intr-adevar, daca nu sunt respectate intervalele de schimbare a uleiului recomandate de producatorul auto, uleiul isi pierde calitatea din punct de vedere al vascozitatii si rezistentei la temperaturi ridicate. In plus, se poate incarca cu mici resturi metalice care, la atingerea unui anumit prag, pot modifica rotatia „corespunzatoare” a rulmentului.

A doua defectiune intalnita frecvent si care iti spune ca trebuie sa conduci cu un turbo nou, este pierderea puterii. Acest lucru are ca rezultat o defectiune a admisiei de aer in exces si, prin urmare, motorul tau nu va mai fi supraalimentat pentru a da faimosul „boost” la o anumita turatie a motorului.

Se recomanda sa iti inlocuiesti turbocompresorul cu unul nou cat mai curand posibil, nu doar pentru a evita provocarea altor avarii nedorite, ci si pentru a redescoperi placerea de a conduce cu un turbo nou, la putere maxima.

Ultima defectiune este o combinatie intre presiunea crescuta a uleiului in turbo si stresul ridicat al motorului (tractarea unei remorci incarcate, conducerea la caldura mare sau ocazia unei urcari cu o cadere abrupta etc.). Ungerea din turbo nu mai poate fi retinuta, iar uleiul poate scapa si se poate raspandi pe blocul motor. Se simte apoi un miros puternic de ars, iar sfatul este sa iti opresti rapid vehiculul.

Dintre cele trei tipuri de defectiuni descrise mai sus, este recomandat sa iti inlocuiesti turbocompresorul cu unul nou pentru a conduce in deplina siguranta si cu toata puterea motorului disponibila.

Turbocompresorul este de obicei situat intre admisia de aer si galeria de evacuare. Intr-adevar, asa cum s-a descris anterior, turbo-ul tau are nevoie de gazele de esapament pentru a comprima aerul si a-l returna racit in blocul motor.

In plus, pentru a identifica cu usurinta locatia acestei piese, turbo-urile au adesea o forma de „melc” pentru a accelera gazele de esapament.

related articles