PENTRU MAI mult de un deceniu, designerii de smartphone-uri s-au lipit strâns de umila placă dreptunghiulară, numită display iPhone. Cu toate acestea, în cele din urmă, producătorii experimentează cu forme mai neconvenţionale.
Am văzut dispozitive cu afișaje multiple, telefoane de diferite forme și telefoane de diferite dimensiuni. Anul trecut, Samsung și Motorola au realizat telefoane flip în formă de clapetă care s-au deschis pentru a arăta ca smartphone-uri normale.
Chiar și Microsoft a pătruns în capătul neexplorat al acestui domeniu cu Duo, un telefon asemănător unei cărți cu afișaje duale conectate printr-o balama verticală în centru.
Și acum există o nouă tendință în designul telefoanelor: telefoane cu ecrane flexibile care se derulează pentru a deveni mai mari. Săptămâna de la CES 2021, TCL și LG au dezvăluit ambele concepte pentru telefoane noi cu ecrane rulante.
Ce este mai exact un „rulabil”? Forma poate varia, dar imaginați-vă că aveți capacitatea de a extinde afișajul unui telefon trăgându-l vertical sau orizontal pentru a-i mări suprafața. Gândiți-vă la el ca la îndepărtarea foliei de plastic din recipient. Asta au arătat TCL și LG.
Nu este greu să recunoști beneficiile. Spre deosebire de telefoanele pliabile, care sunt groase în starea lor închisă, deoarece ecranele rigide se stivuiesc unele peste altele, un telefon rulant poate începe subțire. Un telefon ultracompact cu ecran rulabil poate crește până la dimensiunea unui smartphone tradițional și apoi se poate micșora înapoi cu un remorcher sau o împingere ușoară cu două mâini.
Aceste inovații sunt în dezvoltare de ani de zile, dar ajung într-un moment în care vânzările de smartphone-uri sunt în declin. O parte a motivului poate fi lipsa unor actualizări hardware semnificative de la an la an, ca să nu mai vorbim de faptul că oamenii își țin telefonul mai mult timp.
Pentru a combate această stagnare, producătorii de telefoane caută modalități prin care să vă entuziasmați să cumpărați un telefon nou, iar jocul cu tehnologia de afișare pare să fie o soluție. LG a spus la fel de mult atunci când a lansat proiectul Explorer la sfârșitul anului trecut, o inițiativă menită să „descopere concepte de utilizare neexplorate încă într-un efort de a extinde industria mobilă”.
Cea mai mare barieră în calea adoptării pe scară largă a telefoanelor cu aceste noi modele este prețul ridicat. Primul telefon pliabil Samsung a fost lansat în 2019 pentru 1.980 USD. Z Flip de anul trecut a costat 1.380 de dolari, iar Surface Duo de la Microsoft se vinde cu 1.400 de dolari.
Cu toate acestea, aceste tehnologii vor începe să devină puțin mai accesibile în acest an, potrivit analistului industrial Patrick Moorhead, fondator și președinte al Moor Insights & Strategy.
Putem observa faptul că Apple întârzie oarecum în acest domeniu. Acest lucru poate fi rezultatul a mai multor factori, precum: numărul mare de modele noi lansate, accentul tot mai mare pus pe îmbunătăţirea (chiar perfecţionarea) renumitului display iPhone şi multe altele. Totuşi, sunt sigur că nu va dura mult până când vom vedea un display iPhone rulabil.
În concluzie, telefoanele display-urile flexibile au şanse mari să devină cea mai nouă inovaţie în domeniul IT.