HomeBlogManagementul stocurilor și strategiile de stabilire a prețurilor

Managementul stocurilor și strategiile de stabilire a prețurilor

by Livia Marian
0 comment338 views

Un spațiu de stocare bine gestionat este esențial pentru orice afacere sau magazin de comerț electronic. Gestionarea optimă a stocurilor ar trebui să reflecte un echilibru între interesele și așteptările clienților tăi și costurile tale. Adică, este necesar să ai suficiente articole în stoc pentru a satisface cererea, menținând în același timp costurile de depozitare la minimum.

Prezența „stocurilor moarte”, stocuri excesive cu o mare probabilitate de a nu mai fi vândute, ocupă spațiu care ar putea fi dedicat produselor mai de succes, crescând totodată și costurile de operare. În schimb, dacă nivelul stocului este scăzut, ai putea pierde oportunitățile de vânzare.

Cum scapi de excesul de produse de pe stoc?

Învinge prețul concurenței dacă ai prea mult dintr-un anumit produs în stoc

Ar trebui să fii cel mai competitiv jucător de pe piață, chiar dacă acest lucru te va face să îți reduci marja de profit. Un instrument de monitorizare preturi competitori îți  va permite să identifici prețurile concurenței, astfel încât să găsești prețul optim, sub valoarea oferită de toți ceilalți și să decongestionezi  această parte stagnantă din depozit.

Folosește-te de psihologia prețurilor

Pentru a menține controlul asupra excesului de produse, iată câteva sfaturi care utilizează psihologia prețurilor.

„Ancorarea prețurilor”: plasează un articol mai scump din aceeași categorie lângă cel pe care dorești să îl vinzi . Acest lucru va trezi interesul clienților și va crește șansele de cumpărare.

„Ofertă la pachet”: gruparea a două produse diferite ca ofertă specială este un truc pe care îl poți utiliza pentru a reduce numărul de produse cu stoc excesiv și cu randament redus.

Produse gratuite: oferă ceva gratuit cu un produs care se vinde bine. Poți utiliza această strategie și pentru produsele care au acumulat un stoc prea mare pentru a îmbunătăți rata de vânzare a lor.

Cum gestionezi un stoc limitat ?

În majoritatea cazurilor, poți crește prețul unui produs care are o cerere mare dacă dispui de un stoc limitat pentru a evita să rămâi prea repede fără acel articol. Acest lucru poate fi util în situații speciale în care există o cerere mult mai mare pentru un produs decât te-ai fi așteptat, fie datorită popularității sau circumstanțelor excepționale.

Urmărește stocul concurenților tăi

Cunoașterea stocului competitorilor este o informație cheie oferită tot de instrumentele de monitorizare preturi. Aceste instrumente te vor notifica atunci când un concurent își epuizează stocul, ceea ce îți va aduce ție un avantaj. Șansele tale de a vinde acel articol vor crește și vei putea chiar să-ți mărești profitul majorând ușor prețul produsului respectiv. Acest lucru se datorează faptului că dacă utilizatorul percepe bunul ca fiind limitat, dorința de a plăti pentru acel produs va crește, așa că va accepta o mică creștere a prețului.

Prețuri dinamice și gestionarea stocurilor

Datorită instrumentelor dinamice de stabilire a prețurilor, vei putea face un pas mai departe și poți integra valori precum sezonalitatea și volumele de vânzări în regulile de prețuri pentru gestionarea stocurilor. Astfel, te vei asigura că rotația stocului urmează un ciclu optim. De exemplu, dacă afacerea ta de comerț electronic vinde costume de baie, un sistem de prețuri dinamic va lua în considerare în ce lună te afli (la începutul sau la sfârșitul verii) și îți va oferi informații despre cum să ajustezi prețurile în mod corespunzător, luând în considerare volumul vânzărilor, disponibilitatea stocului și prețurile competiției, printre alte valori.

„A manageria numai pentru profit este ca şi cum ai juca tenis privind tabela de scor mai des decât mingea.” – Ivan Lendl

related articles