HomeBlogProblemele comune ale turbosuflantelor

Problemele comune ale turbosuflantelor

by David Rus
0 comment82 views

Stim cu totii ca majoritatea persoanelor din Romania care aleg sa isi cumpere o masina second hand, isi indreapta atentia spre diferite modele care sunt echipate cu turbo.

Este cat se poate de firesc ca soferii sa caute astfel de autoturisme, in conditiile in care se pot bucura de o multime de beneficii datorita existentei turbo. Nu trebuie sa uitam insa sa aducem in atentia cititorilor insa faptul ca o masina care are turbo, poate fi scumpa la repart, mai ales in cazul in care chiar turbina se defecteaza.

In aceste conditii, soferii au posibilitatea de a cauta cei mai renumiti experti in reconditionare turbine Cluj Napoca, pentru a le reconditiona turbina defecta. Cei care nu au timp sa astepte pana cand este reconditionata turbina (cu cat specialistii au mai multe turbine de reconditionat, cu atat sunt mai ocupati), cu siguranta pot cauta o turbina second hand la un pret atractiv.

Apoi, dupa ce isi vad masina cu problema remediata, pot alege sa isi duca turbina la reconditionat, si sa o pastreze pe viitor. Nu se stie niciodata cand si turbina second hand se poate defecta, iar atunci problema va fi remediata rapid, soferii avand deja turbina la dispozitie.

Pana atunci insa, haideti sa vedem care sunt cateva dintre motivele datorita carora turbina se poate defecta, dar si care sunt cateva dintre semnalele pe care masina le transmite atunci cand exista astfel de probleme.

Din cauza uleiului

Pentru a functiona la capacitate maxima in permanenta, turbina are nevoie de un ulei de cea mai buna calitate, care este recomandat de catre producator. In cazul in care uleiul folosit nu este de cea mai buna calitate si mai este si contaminat, cu siguranta drept urmare va avea loc cocsificarea, ceea ce va afecta rulmentul si va provoca zgarieturi adanci.

Pentru a nu permite sa se intample acest lucru, este deosebit de important ca soferii sa foloseasca dupa cum spuneam anterior, doar ulei de cea mai buna calitate, si care a fost recomandat de catre producatorul masinii.

Apoi, este important ca nu doar uleiul masinii sa fie schimbat la timp ci ci filtrele, iar aici discutam atat despre filtrul de ulei, cat si despre cel de aer.

Tot din cauza uleiului se intampla ca turbina sa aiba probleme si daca acesta este in cantitate insuficienta. Din diferite motive, se poate ca rulmentul sa nu aiba parte de lubrifierea necesara. In aceste conditii cu siguranta lucrurile nu sunt deloc roz, pentru ca pana la urma se va supraincalzi turbina, iar de aici si pana la aparitia semnelor pronuntate de uzura, nu mai este decat un simplu pas de facut.

Supraincalzire

Un alt motiv datorita caruia aceasta componenta poate avea probleme, este reprezentat de supraincalzirea ei. Daca masina a fost condusa pe distante mari, iar soferul a oprit motorul imediat ce a ajuns la destinatie fara a astepta ca turbina sa se raceasca, sunt foarte mari sansele unei defectiuni. De aceea, se lasa motorul pana la 4 minute la relanti inainte de a fi oprit. Acest lucru duce la prevenirea unei defectiuni a turbosuflantei.

Ei bine, cat despre simptomele pe care soferii trebuie sa le cunoasca in momentul in care vine vorba despre defectiunile turbinei, acestea sunt destul de multe. De exemplu, chiar si cand se aprinde martorul motorului in bord, se poate ca problema sa fie cauzata de turbina.

De-asemenea, atunci cand puterea masinii la accelerare este mai mica decat in trecutul recent, se poate ca problema sa fie de la turbo. Daca se aude un zgomot puternic cand masina este in mers, probabil este de la turbocompresor, deci o vizita cu masina la service este o necesitate.

related articles