HomeCasa si gradinaCe avantaje ofera scrumbia de Dunare pentru sanatate si cum poti include pestele in alimentatie?

Ce avantaje ofera scrumbia de Dunare pentru sanatate si cum poti include pestele in alimentatie?

by David Rus
0 comment57 views

Scrumbia de Dunare este un peste de mare, foarte apreciat pentru carnea sa. Apartine aceleiasi familii cu tonul. Este foarte hranitor, ieftin si poate fi consumat intr-o varietate de moduri.

Caracteristicile scrumbiei

  • Bogat in omega 3;
  • Sursa de vitamina D;
  • Sursa de vitamine din grupa B;
  • Sursa de fier, iod si seleniu;
  • Bogat in proteine.

Cu un continut ridicat de calorii (228 Cal/100 g), un continut foarte bun de proteine, scrumbia este bogata si in potasiu, seleniu si vitamina D.

Beneficiile scrumbiei: de ce sa o mananci?

Scrumbia va dezvaluie comorile sale nutritive. Un rezervor de acizi grasi omega-3 Scrumbia este un peste gras si continutul sau in acizi grasi omega-3 ii confera beneficii incontestabile pentru sanatate. Acestia actioneaza ca precursori ai mesagerilor chimici, promovand o buna functionare imunitara, circulatorie si hormonala.

Mai multe studii au aratat ca consumul de acizi grasi omega-3 (in principal din peste gras) are efecte favorabile asupra sanatatii cardiovasculare si reduce mortalitatea prin boli cardiovasculare.

Se stie ca acesti acizi grasi functioneaza in mai multe moduri in organism, inclusiv reducerea tensiunii arteriale, a trigliceridelor din sange si formarea de cheaguri de sange, reducand astfel riscul de ateroscleroza.

Cu un continut excelent de proteine ​​animale

Pestele in general este o sursa excelenta de proteine, deoarece contine toti cei noua aminoacizi esentiali (cei care nu sunt produsi de corpul nostru si care trebuie sa provina din dieta noastra). Proteinele sunt folosite pentru a construi enzime digestive si hormoni, precum si pentru a construi, repara si mentine tesuturile, cum ar fi pielea, muschii si oasele.

Aport excelent de fosfor si magneziu

Scrumbia este o sursa excelenta de fosfor. Fosforul este al doilea cel mai abundent mineral din organism, dupa calciu. Joaca un rol vital in construirea si mentinerea oaselor si dintilor sanatosi. In plus, participa, printre altele, la cresterea si regenerarea tesuturilor si ajuta la mentinerea pH-ului normal al sangelui.

Este unul dintre elementele de baza ale membranelor celulare. Scrumbia este o sursa excelenta de magneziu. Magneziul este implicat in dezvoltarea oaselor, formarea proteinelor, actiunile enzimatice, contractia musculara, sanatatea dentara si functionarea sistemului imunitar. De asemenea, joaca un rol in metabolismul energetic si in transmiterea impulsurilor nervoase.

Bogat in seleniu si fier

Scrumbia este o sursa excelenta de seleniu. Acest mineral functioneaza cu una dintre principalele enzime antioxidante, prevenind formarea radicalilor liberi in organism. De asemenea, ajuta la transformarea hormonilor tiroidieni in forma lor activa. Scrumbia este o sursa buna de fier.

Fiecare celula a corpului contine fier. Acest mineral este esential pentru transportul oxigenului si pentru formarea globulelor rosii din sange. De asemenea, joaca un rol in producerea de noi celule, hormoni si neurotransmitatori (mesageri in impulsurile nervoase).

De remarcat faptul ca fierul continut in alimentele de origine animala (inclusiv pestele) este foarte bine absorbit de organism, in comparatie cu fierul continut de plante.

Vitamina D pentru o mai buna fixare a calciului

Scrumbia este o sursa excelenta de vitamina D. Vitamina D este strans legata de oasele si dintii sanatosi, facand disponibile in sange calciul si fosforul, printre altele pentru cresterea structurii osoase. Aceasta vitamina joaca, de asemenea, un rol in maturarea celulelor, inclusiv a celor ale sistemului imunitar.

Sfaturi utile pentru a introduce pestele in alimentatie mai usor

Foarte multi romani fug de peste si de aceea iti oferim cele mai bune sfaturi pentru a include in alimentatie mai multe tipuri de pesti. Poate fi vorba despre scrumbie de Dunare sau despre orice alt peste, daca tii cont de sfaturile de mai jos, nu iti va mai fi greu sa mananci peste.

Majoritatea mananca peste doar de la restaurant sau doar la conserva pentru ca cred ca nu stiu sa il gateasca. Cea mai buna varianta este aceea de a alege un peste simplu de gatit, asa cum este scrumbia de Dunare. Nu trebuie sa faci mare lucru atunci cand o gatesti decat sa o cureti bine. Ulterior poti sa o pui pe gratar sau sa o arunci in cuptor si sa o prepari in functie de preferintele tale.

Alege garnituri pentru peste. Un alt motiv pentru care multi nu mananca peste acasa este pentru ca singur in farfurie pare anost. Pestele este o solutie absolut superba de a incerca garnituri noi. Nimic nu merge mai bine cu un piure de pastarnac decat o bucata de peste suculenta. Cumpara peste care sa iti permita combinatii.

Nu uita ca pestele se combina perfect cu vinul si ca poate deveni vedeta unei mese romantice. Prin urmare, daca vrei sa faci ceva interesant, poti pune peste alaturi de vinul preferat. Tot ce trebuie sa faci este sa alegi pestele potrivit si sa fii creativ, deci clar sa renunti la ideea clasica de pilaf cu peste pe care o vezi de obicei pe mesele zilnice si pe la pomeni. Fii creativ pentru ca pestele este foarte permisiv.

related articles